Ekonomi

Beko, iklim kriziyle mücadele için oyun dünyasına adım attı

Abone Ol

İSTANBUL (AA) - Beko, iklim krizine ve çevresel sorunlara dikkati çekmek için hayata geçirdiği oyun projesi "DOMINO: The Little One"ı tanıttı.

Şirket açıklamasına göre, gezegenin geleceği için sürdürülebilir teknolojiler geliştiren marka, Domino karakteriyle, iklim krizi odağında ekosistemin sürekliliğini etkileyen sorunlara karşı atılabilecek bireysel adımlar konusunda farkındalığı artırmayı hedefliyor.

Dört bölümden oluşan DOMINO: The Little One oyununun kahramanı Domino; plastik kirliliği, karbon emisyonları, hava kirliliği, su kirliliği, ekolojik dengesizlik, genetiği değiştirilmiş besinler ve orman yangınları gibi çevresel sorunlarla yüzleşiyor.

Sürdürülebilirlik odaklı, 2.5D bir video oyunu olan DOMINO: The Little One, dramatik bir görsel dünya ve etkileyici efektler eşliğinde gezegeni tehdit eden felaketlere ve sorunlara dikkati çekiyor. DOMINO: The Little One 23 Kasım 2023 tarihinden itibaren, Steam, IOS ve Android cihazlardan indirilebilecek.

Açıklamada görüşlerine yer verilen Arçelik Türkiye Genel Müdürü Can Dinçer, DNA'sında sürdürülebilirlik ve sağlıklı yaşam fayda odağı bulunan Beko'nun, iklim kriziyle mücadele etmek için DOMINO: The Little One ile oyun dünyasına adım attığını belirtti.

Oyun sektörü dünya genelinde 3 milyardan fazla kullanıcıya ulaşırken Türkiye'nin dünyada en çok video oyunu oynayan 5'inci ülke konumunda bulunduğunu aktaran Dinçer "Gaming & Esports 2023 raporuna göre 18-24 yaş aralığında haftalık oyun süresi ortalama 10 saati buluyor. Olağan üstü hızla büyüyen bu sektörün dönüştürücü gücünden faydalanarak farkındalığı artırmayı ve tüm tüketicilerimizi iklim kriziyle mücadeleye dahil etmeyi hedefliyoruz. Özellikle gençlerimiz her gün oyun aracılığıyla iklim krizinin etkilerini bizzat deneyimleyerek bu farkındalığı güçlü bir şekilde kazanacaklar." ifadesini kullandı.

Dinçer, Beko'nun Cumhuriyet'in 100. yılında hayata geçirdiği oyun projesi "DOMINO: The Little One" ile gezegen için pozitif domino etkisi yaratmayı amaçladıklarını belirterek, şunları kaydetti:

"2050 yılına kadar tüm küresel operasyonlarında net sıfır emisyon hedefimiz bulunuyor. Sağlıklı bir yaşamın, sağlıklı bir gezegenle mümkün olacağına inanıyoruz. Bu sebeple de hem üretimde hem de ürünlerimizde sürdürülebilirliğe odaklanıyoruz. 2022 yılı itibarıyla küresel operasyonlarımızın yüzde 65'ini yeşil elektrikten karşıladık. 2030 yılına kadar, üretim tesislerimizin bulunduğu tüm ülkelerde yeşil elektrik oranını yüzde 100'e çıkarmayı hedefliyoruz.

Sürdürülebilir teknolojiler geliştirmek de iklim kriziyle mücadelede kritik önem taşıyor zira Türkiye'de konutlarda beyaz eşyalar, küçük ev aletleri ve iklimlendirmenin elektrik tüketimindeki payı ortalama yüzde 70'in üzerinde. Biz de enerji ve su verimli ürünler geliştirmenin yanında geri dönüştürülmüş malzemelerden ürettiğimiz teknolojilerle atık miktarını azaltıyor, çevrenin korunmasına katkı sağlıyoruz."

- Tamamen Türk oyun sektörünün ürünü

Arçelik Global İletişim Kıdemli Direktörü Zeynep Özbil de oyun sektöründe de güçlü bir sürdürülebilirlik hareketine tanık olunduğunu vurgulayarak, "Oyunların, artık eğlence aracı olmanın ötesine geçerek önemli ölçüde kültürel ve ekonomik etkiye sahip birer iletişim aracı haline geldiğini görüyoruz. Birleşmiş Milletler Çevre Programı’nın (UNEP) kurduğu Playing For The Planet Alliance platformunun 400 bin oyuncu ile gerçekleştirdiği araştırmaya göre, katılımcıların yüzde 70'i tüketim alışkanlıkları ve çevresel farkındalıkları konusunda değişmeye açık olduklarını belirtiyor.

Katılımcıların yüzde 81'i oyun deneyimlerine katkıda bulunması halinde çevresel içerik için ödeme yapmaya hazır. Yüzde 68'i ise oyunlarda daha fazla sürdürülebilirlik teması görmek istediklerini paylaşıyor. Bu araştırma sonuçları birey olarak yaptığımız seçimlerin, ne kadar küçük olursa olsun, dünya ve iklim üzerinde ne denli büyük bir etki yaratabileceğini gösteriyor." ifadesini kullandı.

Beko markasının iklim kriziyle ilgili farkındalığı artırmak için oyunun hikaye anlatma gücünden yararlandığını kaydeden Özbil, şu değerlendirmede bulundu:

"DOMINO: The Little One çocuklar için yapılmış ya da eğitim odaklı bir oyun değil. Günümüzün insan davranışlarını tarafsız bir gözle eleştiren, çevre problemlerini tüm çıplaklığıyla gözler önüne seren ve kendimize sormaya korktuğumuz soruları soran bir deneyim projesi. Oyunda baş kahramanımız Domino'nun iklim felaketleriyle mücadelesine yardımcı oluyoruz. DOMINO: The Little One senaryosundan yazılımına, görsel efektlerinden, seslendirme ve müziklerine kadar tamamen Türk bir ekip tarafından tasarlandı. Bugün burada çıktığımız yeni yolculukta, bizlerin koyacağı her bir taşın domino etkisiyle gezegenimizin geleceği için fark yaratacağına inanıyoruz."

Bahçeşehir Üniversitesi Dijital Oyun Tasarımı Bölüm Başkanı ve BUG LAB Kurucu Direktörü Doç. Dr. Güven Çatak ise oyun endüstrisinin dönüştürücü gücü olduğunu belirterek, oyunların değişim için özellikle odaklandıkları bir alan olduğunu kaydetti.

{ "vars": { "account": "UA-115444419-2" }, "triggers": { "trackPageview": { "on": "visible", "request": "pageview" } } }