Dikey Geçiş Sınavı (DGS) ek yerleştirme sonuçlarının açıklanmasının ardından üniversite kayıt süreci başladı. 11-15 Kasım 2024 tarihleri arasında yapılacak olan bu kayıt işlemleri için adaylar, yüz yüze veya elektronik ortamda başvuruda bulunabilirler. Peki, 2024 DGS ek tercih üniversite kayıtları nasıl yapılır, hangi belgeler gereklidir? İşte DGS ek tercih üniversite kayıt ekranı ve detaylar.
DGS Ek Tercih Üniversite Kayıt Ekranı Açıldı!
ÖSYM tarafından açıklanan tarihlere göre, bir yükseköğretim programına kayıt hakkı kazanan adaylar, 11 Kasım 2024 itibarıyla kayıt işlemlerini başlatabilir. Elektronik kayıtlar için ise son gün 13 Kasım 2024’tür. Yüz yüze kayıt yaptırmak isteyenler 15 Kasım 2024 tarihine kadar ilgili üniversitelere başvurmalıdır.
DGS Ek Tercih Kayıtları Nereden ve Nasıl Yapılır?
1. Elektronik Kayıt İşlemi: Elektronik kayıt yapmak isteyen adaylar, e-Devlet Kapısı üzerinden Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı'nın sunduğu “Üniversite E-Kayıt” uygulamasını kullanabilirler. Elektronik kayıt işlemlerini tamamlayan öğrenciler, üniversitelerinin web sitelerinde belirtilen belgeleri teslim etmelidir.
2. Yüz Yüze Kayıt İşlemi: Yüz yüze kayıt yaptırmak isteyen adayların, yerleştirildikleri üniversiteye 11-15 Kasım tarihleri arasında şahsen başvurmaları gerekmektedir. Kayıt için gerekli belgeler ve detaylar üniversitenin duyuru panosunda veya resmi web sitesinde bulunabilir.
Üniversite Kayıtları İçin Gerekli Belgeler
Her üniversitenin kabul sürecine göre değişiklik gösterse de, genel olarak aşağıdaki belgelerin hazırlanması önemlidir:
Yerleştirme Belgesi: ÖSYM’nin AİS ekranından alınmış çıktısı
Mezuniyet Belgesi veya Diploma: Mezun olduğunuz okuldan alınan mezuniyet belgesi ya da diplomanın aslı veya okul onaylı kopyası
Fotoğraf: Vesikalık fotoğraf (genellikle 12 adet istenir)
Üniversite Harç Makbuzu: Üniversite harcının ödendiğini gösteren banka dekontu veya makbuzu
Üniversitenin Talep Ettiği Ek Belgeler: Üniversite tarafından ilan edilen diğer belgelerin aslı veya okul onaylı suretleri