2024 İtalya GP, Monza pistinde nefes kesen anlara sahne oldu. Ferrari pilotu Charles Leclerc, McLaren'lerin baskısına dayanarak birinci geldi ve Ferrari'ye evinde büyük bir zafer kazandırdı. Piastri ve Norris podyumu tamamladı, ancak Leclerc'in Monza'daki galibiyeti tarihe geçti.

Leclerc, Evinde Ferrari'ye Zafer Getirdi, Piastri ve Norris'i Geride Bıraktı

Charles Leclerc, İtalyan Grand Prix'sinde Ferrari için muazzam bir zafer elde ederek, McLaren'ın Oscar Piastri ve Lando Norris'ini geride bıraktı.

Thomas Reis: “Ligin en iyi takımı Galatasaray” Thomas Reis: “Ligin en iyi takımı Galatasaray”

Ferrari'nin Kazandıran Stratejisi: Tek Duruş Hamlesi

Leclerc'in başarısı, Ferrari'nin cesur tek duruş stratejisi sayesinde mümkün oldu. Bu strateji, McLaren'ın tercih ettiği geleneksel iki duruş stratejisini geride bırakmasını sağladı. Yarışın son lapsında Piastri ve Norris'ten yoğun baskı altında kalan Leclerc, 2.6 saniyelik farkla zafere ulaştı ve Tifosi'yi coşturdu.

McLaren'ın Stratejisi ve Şampiyona Üzerindeki Etkisi

Red Bull'dan Max Verstappen, yarışta sadece altıncı sırada kalınca, şampiyonadaki liderliği sekiz puan azalarak 62 puana düştü. Norris, yarışın en hızlı turunu alarak McLaren'ın, Red Bull'a karşı olan puan farkını kapatmasına yardımcı oldu. McLaren, şimdi Red Bull'un sadece sekiz puan gerisinde bulunuyor.

Yarış Dinamikleri ve Pit Stop Drama

McLaren'ın ön sıra kilidi, potansiyel bir birinci ve ikinci sıralama için umutları artırmıştı. Piastri, yarışın ilk turunda ikinci chicane'de yaptığı cesur geçişle Norris'i geride bırakmıştı. Leclerc ise hızla ikinci sıraya yükseldi.

Norris, Leclerc'i geçmek için ilk pit stopunu yaptı ancak Ferrari'nin ardışık pit stopu, Norris'i geçici olarak öne taşıdı. Leclerc'in radyo üzerinden yaptığı ilk şikayetlere rağmen, Ferrari'nin stratejisi etkili oldu. McLaren, her iki pilotunu da pit stop yapmaya karar vererek takım içi adaleti korumaya çalıştı. Bu durum, Piastri'nin kısa süreli liderliğine ve Norris'in lastik aşınmasıyla mücadele etmesine neden oldu.

Norris’in 32. turda, 21 tur kala yaptığı ikinci pit stop ve Piastri’nin altı tur sonra yaptığı duruş, McLaren'ın lastik stratejisini sorgulattı. Pit stop kararı, Leclerc'in öne geçmesini ve zaferini korumasını sağladı.

İtalyan Grand Prix'si, Leclerc’in becerisini ve Ferrari’nin stratejik zekasını gözler önüne serdi, McLaren ise stratejik kararlarıyla dikkat çekti. Şampiyona mücadelesi devam ederken, bu heyecanlı yarış daha fazlasını vaat ediyor.