İspanya, Macaristan, Portekiz ve Türkiye’den gelen öğretmen ve öğrencileri, proje koordinatörü okul “Gertrud-Koch-Gesamtschule” ağırladı.
Yapılan açıklamada şu ifadelere yer verildi:
Programın ilk günü ev sahibi okulun öğretmen ve öğrencileri, misafirleri okulda karşıladı ve haftalık program hakkında bilgi verdi. Daha sonra grupların birbiri ile kaynaşmasını sağlamak için buz kırma aktiviteleri yapıldı. Tüm farklılıkların yok olduğu dil, din, kültür farkı gözetilmeden insan olmanın güzelliği paydasında buluşan grup, iyiye ve güzele dair umudu artırdı.
Program, her grubun projenin amaçları ve çalışma takviminde yer alan “Gönüllülük Faaliyeti” ile ilgili yaptıkları çalışmalarının sunumu, okul turu ile devam etti. Öğretmen ve öğrenciler arasında düzenlenen eğlenceli bovling müsabakası ile ilk gün sona erdi.
Erasmus+ projelerinin en önemli amaçlarından biri olan kültürel gezi kapsamında programın ikinci günü Almanya’nın dördüncü büyük şehri Köln ziyaret edildi. Köln’de ilk durak Dom Kilisesi olarak da bilinen Köln Katedrali oldu. Hristiyanlık dininin Katolik mezhebine ait Almanya’nın en eski ve en popüler yapılarından olan Katedral, görkemli mimarisi ve eşsiz şehir manzarası ile görülmeye değerdi. Yapımına 1248 yılında “Meryem’in Göğe Kabul Bayramı”da başlanan ve 1880 yılında halka açılan Köln Katedrali, İkinci Dünya Savaşı’nda bile ayakta kalabilmeyi başaran yapılardandı.
Köln Belediye Binası, Rhein Nehri ve Köprüsü, şehir merkezi diğer uğrak noktaları oldu. Rautenstrauch-Joest Müzesi gezisi hem öğretmenler hem de öğrenciler için oldukça öğreticiydi. Müze, etnograf Wilhelm Joest’e ait 3500’den fazla parçadan oluşan koleksiyondan doğmuştu. Müzede, Kayseri ilimizin geleneksel aile yaşantısını anlatan ev modeli, mobilya ve eşyaların bulunması bizi şaşırttı. Kültürel gezide şehrin geleneksel lezzetleri de tadıldı.
Köln gezisinde öğrenciler, proje faaliyetlerini yapmaya da devam etti. Öğrenciler, Programın temel konusu olan “İfade Özgürlüğü ve Nefret Söylemi” ile ilgili sokak röportajı yaptı.
Programın üçüncü günü, “İnternette Nefret Söylemi” konulu seminer verildi. Seminer ve seminer sonrası yapılan aktiviteler projenin amaçlarına ulaşmak açısından öğretmen ve öğrencilere çok güzel bir deneyim sundu. Öğrenciler, daha sonra nefret söylemiyle ilgili gerçek yaşamdan örnekler sundu ve çözüm önerileri getirdiler. Nefret söylemi ile karşılaşan bir insanın duygu dünyasını anlamaya çalıştılar.
Programın dördüncü günü, Almanya hareketliliğinin e-dergisi hazırlandı. Hem öğretmenlere hem de öğrencilere,hareketliliğe dair düşünce ve duygularının sorgulandığı anket uygulandı ve sonuçlar hep birlikte tartışıldı.
Programın son günü, ev sahibi okulun öğretmen ve öğrencilerinin hazırladığı Alman ve dünya müziğinden seçme eserlerin sunumu ve Michael Jackson dans gösterisi ilebaşladı. Sertifika töreni, öğrenciler için düzenlenen veda partisi ve öğretmenlerin katıldığı Köln Filarmoni Orkestrası’nın muhteşem konseri ile de program son buldu.
Katılımcılar; Troisdorf, Köln ve Almanya’nın zengin tarihî, kültürel değerlerini ve lezzetli mutfağını keşfetmenin mutluluğu ile ülkelerine döndüler.