Çenesiz, “Son 5 yılda cam, çimento seramik sektörünün ihracat performansları çok olumlu geçti. 2018 ve 2022 yıllarını kıyasladığımızda % 78 gibi bir ihracat artışı sağladık. Üstelik de bu ihracat artışı konjonktürel olarak çok olumlu bir döneme denk gelmemesine rağmen 5 yıllık büyümemizi sağlamış olduk” dedi.
Erdem Çenesiz, “Türkiye bu 3 sektörümüzde dünyanın en büyük oyuncularından birisi; dünyanın en büyük vitrifiye seramik üreticisi, dünyanın en büyük çimento üreticisi yine cam sektöründe Avrupa lideri; bu kadar güçlü olduğumuz sektörlerde Amerika’dan Avustralya’ya kadar birçok yere ihracat yapıyoruz. Pazar çeşitliliği açısından güçlüyüz. Pandemi döneminde birçok sektörde üretimini kesintisiz devam ettiren bir ülke olarak ünledik. Şimdi bu ünümüzü klasik pazarlarımızın haricindeki ülkelere taşımamız gerekiyor, yani Türkiye ucuz ürünlerin bulunduğu rekabetçi bir ürün ülkesi olmaktan çıkıp markaların, tasarımın, imajın ve tedarik zincirindeki her türlü hizmetin yüksek kalitede sunulduğu bir ülke olarak Avrupa ve Amerika pazarının dışına çıkabilmeli” diye konuştu.