Meta CEO'su Mark Zuckerberg, şirket bünyesindeki dört büyük platforma da yapay zekâ araçları entegre etmek için kollarını sıvadıklarını açıkladı.
OpenAI’ın yapay zekâ sohbet botu ChatGPT, teknoloji tarihinde yeni bir sayfayı açacak kadar etki yaratmayı başardı. Artık pek çok uygulamaya ve platforma entegre edilerek de kullanıcılara sunulan sohbet botunun ardından diğer teknoloji devleri de hızla hareket eden treni kaçırmamak için kollarını sıvadı.
Google, senelerdir geliştirmekte olduğu Bard’ı yayınladı, Meta ise bilimsel çalışmalar için kendi dil modeli LLaMA’yı kullanıma açtı. Meta, dil modelini herkesin kullanımına açmamasının nedenini kısaca ‘önlem almak’ olarak belirtse de bugün Mark Zuckerberg’den sadece sohbet botu hakkında değil, üretken yapay zekâların geneli hakkında önemli bir açıklama geldi.
Meta CEO’su Mark Zuckerberg, yatırımcı toplantısında Meta’nın milyarlarca insana yapay zekâ botları sunulmasını fırsat olarak gördüğünü paylaştı. Üstelik bu botların tüm Meta uygulama ve platformlarında olacağını şöyle anlattı:
“WhatsApp ve Messenger'daki sohbet deneyimlerini, Facebook ve Instagram'daki gönderiler ve reklamlar için görsel oluşturma araçlarını ve zamanla video ve çok modlu deneyimleri de araştırıyoruz.”
Metaverse’te yapay zekânın potansiyeli olduğunu da söyledi:
“Bu araçların sıradan insanlardan yaratıcılara ve işletmelere kadar herkes için değerli olmasını bekliyorum. Bu deneyimi tamamladığımızda iş mesajlaşması ve müşteri desteği için yapay zekâ temsilcilerine büyük ilgi gösterilmesini bekliyorum.
Zamanla bu, insanların avatarları, nesneleri, dünyaları ve hepsini birbirine bağlamaya yarayacak kodları çok daha kolay oluşturabilecekleri metaverse üzerindeki çalışmalarımıza da uzanacak.”
Zuckerberg, henüz bu araçların uygulamalara nasıl ve ne zaman entegre edileceği konusunda bir söylemde bulunmadı.