CHP Kargı Teşkilatı esnafın bayramını kutladı CHP Kargı Teşkilatı esnafın bayramını kutladı

Cumhuriyet İlkokulu 1-B sınıfı öğretmeni Hasret Aslan tarafından hayata geçirilen projede amaç; çocuklara hem teknolojiyi öğretmek hem de iletişim becerilerini geliştirmelerini sağlamak. Öğrenciler, kendilerine verilen mektup arkadaşlarına duygu ve düşüncelerini kaleme alıyor ve mektuplar bir dron aracılığıyla 800 metre uzaklıktaki diğer okula gönderiliyor.

Gönderilen mektuplar, Atatürk İlkokulu bahçesinde öğretmen gözetiminde karşılanıyor ve aynı yöntemle cevaplar hazırlanıp gönderiliyor. Bu sıra dışı uygulama, öğrencilerin mektup yazma alışkanlığı kazanmasına da katkı sunuyor.

Sınıf öğretmeni Hasret Aslan, projeye ilham kaynağının posta güvercinleri olduğunu belirtiyor. Günümüz teknolojisini nostaljik bir iletişim yöntemiyle birleştirdiklerini vurgulayan Aslan, “Çocuklar artık okuma-yazmayı yeni öğrendi. Hem yazma becerilerini geliştiriyorlar hem de başka biriyle iletişim kurmanın mutluluğunu yaşıyorlar,” diyerek projenin çok yönlü faydalarına dikkat çekiyor.

Sosyal Beceriler Gelişiyor, Merak Artıyor

Projeye katılan öğrencilerden Zeynep Sare Başar, mektup arkadaşını tanımadan yazmaya başladığını ve bir an önce yüz yüze tanışmak istediğini söylüyor. Melis Ayşe Akyer ise yazdığı mektuplarda kendi özelliklerinden bahsederek tanışmanın eğlenceli bir hal aldığını ifade ediyor.

Öğrencilerden Ömer Saykal da mektuplaştıkça karşısındaki kişiyi tanımaya başladığını belirtiyor. Atatürk İlkokulu’ndan Zeynep Büyükçorak ise “İlk defa mektuplaşıyorum ve bu benim için çok heyecan verici. Mektubun dronla gelmesi ayrı bir mutluluk oldu,” diyerek duygularını paylaşıyor.

Mektuplaşma Geleneği Yeni Nesille Yeniden Canlanıyor

Yalnızca bir iletişim aracı değil, aynı zamanda bir eğitim yöntemi olarak da dikkat çeken bu proje sayesinde öğrenciler, dijital çağda bile mektuplaşmanın sıcaklığını yaşayabiliyor. Haftanın belirli günlerinde karşılıklı olarak gönderilen mektuplar, çocuklar arasında özel bir bağ kurulmasını sağlıyor.

Öğretmenler, yıl boyunca devam etmesi planlanan projede çocukların yazılı anlatım becerilerinin yanı sıra sosyal ilişkilerinin de güçlendiğini belirtiyor. Projenin sonunda öğrencilerin bir araya getirilerek yüz yüze tanıştırılması hedefleniyor.