Çorum’da üç kuşaktır kasaplık yapan bir ailenin ferdi olarak büyüyen Ali İlker Tosun, çocukluk yıllarında ailesinin dükkanında çıraklık yaptı. Ancak üzerine sinen et kokusundan rahatsız olması, ileride kokularla ilgili tamamen farklı bir iş kurma hayalini doğurdu. O günlerde kurduğu "mis kokulu bir iş" hayali, yıllar sonra gerçek oldu.

Öğrenci Evinde Başlayan Hobi, Uluslararası Markaya Dönüştü

Üniversite döneminde öğrenci evinin bir odasında kurduğu küçük laboratuvarda esans denemeleri yaparak işe başlayan Tosun, bankacılık kariyeri sırasında hobisini geliştirmeye devam etti. Zamanla çevresinden gelen talebin artmasıyla birlikte, İstanbul’da 40 metrekarelik bir dükkanda ilk esans üretimine başladı. Eşinin de desteğiyle bu alana odaklanan Tosun, 2013 yılında tamamen bankacılığı bırakıp memleketi Çorum’a dönüş yaptı.

Küçük Atölyeden Dev Tesise Uzanan Büyüme Hikayesi

Çorum Sanayi Sitesi’nde 250 metrekarelik alanda başlayan üretim, kısa sürede hızla büyüdü. Önce 400 metrekareye, ardından 800 metrekareye çıkarılan üretim alanı, artan talepler karşısında yetersiz kalınca 2020 yılında 1600 metrekarelik yeni bir fabrikaya geçiş yapıldı. Tosun, 25 farklı ilde bayilikler ve şubeler açarak markasını ülke çapında yaygınlaştırdı.

TKDK Desteğiyle 7,2 Milyon Liralık Yatırım Hayata Geçti

Esans üretiminde kullandığı hammaddeleri kendisinin de üretmek istemesiyle yeni bir adım atan Tosun, TKDK Çorum İl Koordinatörlüğünün yönlendirmesiyle Organize Sanayi Bölgesi’nde yatırım yapmaya karar verdi. 7,2 milyon lira bütçeli projeye, TKDK'den 3,8 milyon liralık hibe desteği alarak üretim kapasitesini önemli ölçüde artırdı.

Bugün, 11 bin metrekarelik tesiste 100'e yakın tıbbi aromatik bitkinin yağı üretiliyor ve bu yağlar kolonya ve parfüm üretiminde kullanılıyor.

İsmail Yağbat’tan eleştirilere tepki! Masum gençler kandırıldı İsmail Yağbat’tan eleştirilere tepki! Masum gençler kandırıldı

“TKDK Olmasaydı Bu Cesareti Gösteremezdim”

Tosun, elde ettiği başarının ardında TKDK’nin verdiği maddi ve manevi desteğin büyük payı olduğunu vurguladı. “Sermayem yoktu ama TKDK’nin desteği bana güven verdi. Cesaret bulmamı sağladı” diyen Tosun, aromatik yağ üretimi sayesinde ürünlerinde katma değer yarattıklarını belirtti.

Yeni tesisle birlikte AR-GE çalışmalarına da ağırlık veren girişimci, birçok uçucu yağı kendi bünyelerinde üretmeye başladıklarını, aynı zamanda hidrosollerle de ürün çeşitliliğini artırdıklarını söyledi.

Global Marka Olma Yolunda Hedef Büyüyor

“Golonya” markasıyla ürünlerini Türkiye’nin 81 iline ulaştıran Tosun, Avrupa ülkeleri, Amerika ve Kanada’da da satışlara başladıklarını ifade etti. Hedeflerinin Türkiye’den çıkan global bir marka yaratmak olduğunu belirten Tosun, bu yolda yeni yatırımlar ve projelerle TKDK ile iş birliğini sürdüreceklerini dile getirdi.